Извештај о експедицији на Триглав(2864м), Гран Парадизо(4061м) и Мон Блан(4810м)

Акција је организована од стране ПК „Предејане“ и СПК „Власина“ са водичем Зораном Павловићем-Паћом. Од  14.-25.јула 2014.године. Кренули смо 14.јула.2014. у вечерњим сатима. 15.07. ујутро смо били на Рудном пољу одакле смо кренули према Триглаву. Ишли смо јужном страном гребена јер је на северној страни било доста снега и леда. Поподне смо стигли у планинарски дом Планика(2408м) где смо преноћили. 16.06. ујутро смо кренули ка Триглаву и стигли на врх око 8 ч.. Време је било сунчано.

Вратили смо се на Рудно поље, кренули даље, свратили на Блед, одакле смо увече кренули за Италију. Ујутро смо стигли у Понт(Италија) и после препакивања кренули према дому „Виторио Емануеле“ (2732м). Ту ноћимо. Крећемо  по мраку око 02:30ч на успон. Идемо стазом која води гребеном према врху. Нисмо приметили да још неко иде том стазом. Стаза има извесну техничку захтевност. На Гран Парадизо стижемо око 10:00ч. Гужва, сунчано.

Враћамо се у дом, ноћимо, ујутро силазимо у Понт. Из Понта крећемо за Шамони где стижемо предвече, у камп. Ујутро крећемо до Ла Фајета, одакле возићем путујемо од 500м н.в. до 2372м н. в. Одатле се пењемо до дома „Тете Рус“ на 3167м. Квасила нас је киша целим путем. Ноћимо. Током ноћи пада снег. Ујутро крећемо према дому „Де Гутје“ на 3817м н. в. Пут води преко Кулоара смрти па гребеном, уз ″вертикалу″ 70-80%, који је технички најзахтевнији на овом путу. Стално је присутна опасност од стена које неко непажњом обори, или случајно саме крену низбрдо.
Стижемо око подне. Ноћимо. Ујутро крећемо око 04:00ч према самом врху Мон Блана. Мећава. Стижемо  на око 4300м н. в., близу склоништа „Валот“. На нама је било леда до 1цм дебљине. Након разговора са водичима других група, донета је одлука да се вратимо. Договорили смо се да покушамо сутра поново.
Увече се разведрило. Крећемо у 01:45ч према врху, стижемо око 07:30ч. Дан прекрасан. Славимо. Честитамо једни другима, нас 14 чланова експедиције-сви изашли на врх!

Силазимо до возића око 18:00ч, након 16,5 сати пешачења и савладавања 1000м висинске разлике навише и 2400м висинске разлике наниже. Ноћимо у кампу. Сутрадан, после обиласка Шамонија, у 13:00 крећемо назад.
Учесници експедиције: водич Зоран Павловић – Паћа и Стефан из Предејана; Драгана и Јасминка из Врања; Тамара, Марина, Славољуб и Веља из Сурдулице; Александар и Иван из Пирота; Урош и ја из Ниша; Данило из Сремске Митровице и Брана из Руме.